Ośrodek Szkolenia Kierowców
Infolinia:
83 342 56 81 / 516 46 46 39
e-mail:
L@stow.pl
O nas
Aktualności
Cennik
Prawo jazdy
Kategoria B
Kategoria C
Kategoria C+E
Jazdy uzupelniające
Profil Kandydata na Kierowcę
Samochody szkoleniowe
Szkolenia
Szkolenia okresowe
Kwalifikacja wstępna
ADR
CPC
Inne
Galeria
Samochody szkoleniowe
Plac manewrowy
Sala wykładowa
Inne
Kontakt
Test online
информация
Test online na Kwalifikację Wstępną - część ogólna
Losowanych jest
20
pytań, możliwych błedów
4
!
1. Jakie hamulce określane są mianem hamulców ciągłego działania?
a)
Jedynie hamulce główne (robocze).
b)
Jedynie hamulce pomocnicze (awaryjne).
c)
Jedynie hamulce alternatywne (zwalniacze).
2. Do czego służy przycisk umieszczony na dźwigni zmiany biegów (z boku) na fotografii?
a)
Jest to przycisk wyboru trybu pracy skrzyni biegów – pomiędzy trybem dynamicznym i ekonomicznym.
b)
Jest to przycisk preselekcji skrzyni biegów.
c)
Jest to przycisk aktywacji trybu manewrowego.
3. Czy dozwolone jest jednoczesne wykorzystywanie głównego układu hamulcowego wraz z układem alternatywnym w samochodzie ciężarowym?
a)
Nie, ponieważ zawsze grozi to wypadkiem.
b)
Tak, w zależności od potrzeby.
c)
Tak, ale wyłącznie na drogach górskich.
4. Do obsługi jakiego urządzenia służy górna dźwignia przedstawiona na fotografii?
a)
Zwalniacza.
b)
Hamulca awaryjnego.
c)
Tempomatu.
5. Czy uszkodzenia odbłyśnika lampy przedniej dyskwalifikują ją z dalszego użytkowania?
a)
Nie, ponieważ stan odbłyśnika nie wpływa na zakres pola widzenia.
b)
Tak, ponieważ snop światła może powodować oślepianie innych kierujących.
c)
Nie ma w tym zakresie żadnych ograniczeń, jeśli źródło światła jest sprawne.
6. Jak często powinny być pobierane dane z karty kierowcy?
a)
Co najmniej raz na 21 dni.
b)
Co najmniej raz na 28 dni.
c)
Co najmniej raz na 3 miesiące.
7. Który z wymienionych dokumentów, kierowca samochodu ciężarowego jest obowiązany posiadać przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu kontroli, podczas przejazdu wykonywanego w ramach transportu drogowego?
a)
Zaświadczenie lekarskie i psychologiczne o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.
b)
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego.
c)
Wypis z licencji lub wypis z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
8. Czy obsługa codzienna pojazdów i przyczep jest czasem pracy kierowcy?
a)
Tak.
b)
Nie, ponieważ obsługa ta nie wiąże się z kierowaniem pojazdem.
c)
Tak, ale tylko w przypadku przewozu towarów niebezpiecznych.
9. W jakiej grupie wiekowej ma miejsce największa liczba wypadków drogowych (biorąc pod uwagę kierującego pojazdem jako sprawcę)?
a)
18 – 24 lata.
b)
25 – 39 lat.
c)
40 – 59 lat.
10. W jakim miejscu wydarza się największa liczba wypadków drogowych w Polsce?
a)
Poza obszarem zabudowanym.
b)
Na obszarze zabudowanym.
c)
Na obszarze zabudowanym, z wyjątkiem miast, których liczba mieszkańców przekracza 1 milion.
11. Czy kierowca samochodu ciężarowego poruszający się w Strefie Schengen, musi obowiązkowo posiadać ważny paszport?
a)
Tak, w każdym przypadku.
b)
Nie, wystarczający jest aktualny dowód osobisty.
c)
Tak, jeśli ważność dowodu osobistego wygasa w bieżącym roku kalendarzowym.
12. Czy osoba figurująca w systemie SIS jako stanowiąca zagrożenie dla porządku publicznego, może wjechać bez żadnych ograniczeń na terytorium Strefy Schengen?
a)
Tak, jeśli posiada ważny paszport lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem.
b)
Nie.
c)
Tak, pod warunkiem, że przez Strefę Schengen jedzie „tranzytem”.
13. Czy po wielogodzinnym czasie prowadzenia pojazdu, czas reakcji psychicznej kierowcy może ulec zmianie?
a)
Tak, będzie reagował szybciej na zauważone zagrożenie, ponieważ zmęczenie zwiększa poziom koncentracji.
b)
Tak, będzie reagował szybciej na zauważone zagrożenie, ponieważ zmęczenie sprawia, że kierowca zwiększa obserwację sytuacji na drodze.
c)
Tak, zmęczony kierowca może wolniej reagować na zauważone zagrożenie na drodze.
14. Czy regularne spożywanie posiłków o zbliżonych porach ma znaczenie dla zdrowia kierowcy?
a)
Tak, ma to istotne znaczenie dla zachowania zdrowia.
b)
Nie, ważne jest tylko to, aby przynajmniej raz dziennie kierowca spożył ciepły posiłek.
c)
Tak, jednak ma to znaczenie wyłącznie podczas realizacji długich tras międzynarodowych.
15. Czy zażywanie przez kierowcę samochodu ciężarowego leków wywołujących tak zwany „efekt sedatywny” jest bezpieczne?
a)
Tak, jeśli leki te nie są zażywane w dużych ilościach.
b)
Nie, ponieważ mogą spowodować spowolnienie reakcji organizmu oraz wydłużenie czasu reakcji.
c)
Tak, pod warunkiem stosowania się do zaleceń lekarza lub ulotki dołączonej do leku.
16. Jaka jest przeciętna szybkość rozkładu (spalania) alkoholu u kobiet?
a)
8-10 gram czystego alkoholu w ciągu godziny.
b)
10-12 gram czystego alkoholu w ciągu godziny.
c)
14-16 gram czystego alkoholu w ciągu godziny.
17. Czy w czasie wymiany koła w pojeździe osoby znajdujące się w części pasażerskiej (w kabinie) powinni ją opuścić?
a)
Tak, ale dotyczy to wyłącznie autobusów.
b)
Tak, ze względów bezpieczeństwa.
c)
Nie, nie ma takiej potrzeby.
18. Kto ma obowiązek udzielania pierwszej pomocy?
a)
Każdy, gdyż nawet w przypadku obecności zagrożeń, można wykonać część działań ratunkowych.
b)
Wyłącznie sprawca wypadku, gdyż za ewentualne popełnione błędy zawsze grozi odpowiedzialność karna.
c)
Wyłącznie osoby z wykształceniem medycznym lub odpowiednio przeszkolone w zakresie ratownictwa drogowego.
19. Czy utrzymanie samochodu ciężarowego w czystości wpływać może na postrzeganie firmy przez klientów?
a)
Nie, ponieważ dla klienta najważniejsze jest dostarczenie ładunku na czas.
b)
Tak, ponieważ świadczyć to może o profesjonalizmie przewoźnika.
c)
Tak, z wyjątkiem zimy.
20. Czy utrzymanie pojazdu w czystości ma wpływ na konkurencyjność przewoźnika?
a)
Nie ma wpływu, dla klientów jest to bez znaczenia.
b)
Tak, ale tylko w przypadku przewozów międzynarodowych.
c)
Tak, ma wpływ, ponieważ poprawia wizerunek przewoźnika, a także jakość świadczonych usług przez tego przewoźnika.