Ośrodek Szkolenia Kierowców
Infolinia:
83 342 56 81 / 516 46 46 39
e-mail:
L@stow.pl
O nas
Aktualności
Cennik
Prawo jazdy
Kategoria B
Kategoria C
Kategoria C+E
Jazdy uzupelniające
Profil Kandydata na Kierowcę
Samochody szkoleniowe
Szkolenia
Szkolenia okresowe
Kwalifikacja wstępna
ADR
CPC
Inne
Galeria
Samochody szkoleniowe
Plac manewrowy
Sala wykładowa
Inne
Kontakt
Test online
информация
Test online na Kwalifikację Wstępną - część ogólna
Losowanych jest
20
pytań, możliwych błedów
4
!
1. Do czego może być wykorzystywany obrotomierz w samochodzie ciężarowym?
a)
Do doboru optymalnych obrotów dla pracy hamulca silnikowego.
b)
Do kontroli, aby podczas przyspieszania samochodem ciężarowym nie przekraczać prędkości 1300 obr./min.
c)
Jest to zbędne urządzenie dla doświadczonego kierowcy.
2. Jak uzyskać korzystne zużycie paliwa podczas jazdy ze stałą prędkością w terenie górskim?
a)
Używać przez cały czas tempomatu.
b)
Hamować wyłącznie przy pomocy zwalniaczy przy zjeździe ze wzniesienia.
c)
Właściwie dobrać przełożenie skrzyni biegów w stosunku do prędkości oraz optymalnie wykorzystywać układ utrzymania stałej prędkości podczas zjazdu.
3. Czy dozwolone jest holowanie samochodu ciężarowego na połączeniu giętkim, z niesprawnym głównym układem hamulcowym?
a)
Tak (z wyjątkiem holowania na autostradzie lub na drodze ekspresowej), jeśli prędkość nie przekracza 30 km/h.
b)
Nie, jest to zabronione przepisami ruchu drogowego.
c)
Nie, ponieważ zabrania tego ustawa o transporcie drogowym.
4. Jakim pojęciem określa się spadek współczynnika tarcia pomiędzy bębnem hamulcowym a elementem ciernym na skutek zbyt wysokiej temperatury?
a)
Fading
b)
Braking.
c)
Kick down.
5. Jakiego biegu należy używać podczas długiego stromego zjazdu?
a)
Stosownego do ekonomicznej prędkości obrotowej silnika.
b)
Wysokiego, w celu utrzymania niskiej prędkości obrotowej silnika.
c)
Umożliwiającego jazdę z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem.
6. Czy w przypadku wykonywania przewozu, gdy jeden kierowca prowadzi pojazd, a drugi śpi, to ten czas można mu zaliczyć do odpoczynku dziennego?
a)
Tak.
b)
Tak, ale jeśli nie posiada innego okresu odpoczynki w dobie.
c)
Nie.
7. Po włożeniu jakiej karty do tachografu cyfrowego kierowca może wykonywać przewozy drogowe?
a)
Karty kierowcy.
b)
Karty przedsiębiorstwa.
c)
Karty kontrolnej.
8. Czy w przypadku załogi złożonej z dwóch kierowców, ten który aktualnie nie prowadzi pojazdu ma prawo wydawać kierowcy wiążące polecenia co do miejsca zatrzymania w celu realizacji np. przerwy podczas prowadzenia?
a)
Tak, ponieważ jest wówczas dysponentem samochodu ciężarowego.
b)
Nie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach – zawsze decyduje kierowca kierujący pojazdem.
c)
Drugi kierowca może sugerować miejsce zatrzymania, ale ostateczną decyzję podejmuje kierujący.
9. Jak często kierowcy samochodów ciężarowych przyczyniają się do powstawania wypadków drogowych w Polsce?
a)
Rzadziej niż kierowcy samochodów osobowych.
b)
W podobnym stopniu jak kierujący autobusami.
c)
W podobnym stopniu jak inni kierowcy pojazdów samochodowych.
10. Kiedy – zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego – występuje niedostateczna widoczność?
a)
Jedynie w czasie od zmierzchu do świtu.
b)
Jedynie podczas opadów deszczu lub gęstego śniegu.
c)
W określonych w przepisach sytuacjach także od świtu do zmierzchu.
11. Czy kierowca samochodu ciężarowego poruszający się w Strefie Schengen, musi obowiązkowo posiadać ważny paszport?
a)
Tak, w każdym przypadku.
b)
Nie, wystarczający jest aktualny dowód osobisty.
c)
Tak, jeśli ważność dowodu osobistego wygasa w bieżącym roku kalendarzowym.
12. Czy wejście kraju do strefy Schengen oznacza, że przemyt zniknie?
a)
Nie, ponieważ nie ma wolnego obrotu towarów akcyzowych.
b)
Tak, ponieważ skasowano limity na przewozy towarów akcyzowych.
c)
Tak, ponieważ nie istnieją granice wewnętrzne w krajach strefy Schengen.
13. Jakie niedogodności może spowodować niewłaściwe ustawienie fotela oraz użytkowanie fotela z niesprawną pneumatyką?
a)
Pogorszenie precyzji kierowania.
b)
Bóle głowy.
c)
Nie ma wpływu na bezpieczeństwo jazdy, a jedynie na wygodę kierującego.
14. Czy do obowiązków przewoźnika należy przeszkolenie zatrudnionego kierowcy w zakresie bhp?
a)
Nie, jeśli kierowca był przeszkolony w tym zakresie u poprzedniego pracodawcy i ma potwierdzenie z Urzędu Wojewódzkiego.
b)
Tak, ale dotyczy to wyłącznie kierowców przewożących towary niebezpieczne lub ładunki ponadgabarytowe.
c)
Tak, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
15. Czy kierowca powinien odżywiać się regularnie?
a)
Tak, ponieważ wpływa to na jego percepcję i ogólną kondycję fizyczną.
b)
Nie koniecznie, ponieważ nie ma to związku z bezpieczeństwem jazdy.
c)
Tak, ale jest to wskazane wyłącznie w przypadku dłuższych tras międzynarodowych.
16. Czy zjedzenie przed snem bardzo obfitego posiłku pozwoli kierowcy na odpowiedni wypoczynek podczas snu przed porannym wyruszeniem w trasę?
a)
Tak.
b)
Nie.
c)
Obfitość posiłku nie ma żadnego wpływu na sen kierowcy.
17. Jak powinien zachować się kierowca samochodu ciężarowego, jeśli zauważy dym wydobywający się z koła naczepy?
a)
Nie powinien podejmować żadnych czynności, jeśli pojazd daje się prowadzić.
b)
Powinien jak najszybciej zatrzymać pojazd, ponieważ kontynuowanie jazdy grozi pożarem.
c)
Powinien zmniejszyć prędkość i czekać na rozwój zdarzeń.
18. Czy kierujący pojazdem, który uczestniczy w zdarzeniu drogowym, w którym nie ma osoby zabitej lub rannej, może usunąć pojazd z miejsca wypadku?
a)
Nie.
b)
Tak, powinien uczynić to niezwłocznie.
c)
Tak, ale tylko wówczas, gdy przybyła na miejsce Policja i wyraziła zgodę na tą czynność.
19. Kto ma obowiązek okazywać podczas przewozu świadectwo kierowcy?
a)
Kierowca spoza Unii Europejskiej zatrudniony przez przewoźnika polskiego, który wykonuje transport międzynarodowy po terytorium Wspólnoty.
b)
Każdy kierowca.
c)
Nie jest to dokument obowiązkowy i może zostać uzyskany przez kierowcę w celu poprawy wizerunku przewoźnika jako zatrudniającego najlepszych kierowców.
20. Czy niegrzeczne zachowanie kierowcy podczas załadunku i wyładunku towaru ma wpływ na wizerunek przewoźnika?
a)
Tak, w każdym przypadku.
b)
Nie, jest to obojętne dla wizerunku przewoźnika.
c)
Nie, o ile zachowanie takie jest uzasadnione niewłaściwym zachowaniem osób asystujących przy załadunku lub rozładunku.