Ośrodek Szkolenia Kierowców
Infolinia:
83 342 56 81 / 516 46 46 39
e-mail:
L@stow.pl
O nas
Aktualności
Cennik
Prawo jazdy
Kategoria B
Kategoria C
Kategoria C+E
Jazdy uzupelniające
Profil Kandydata na Kierowcę
Samochody szkoleniowe
Szkolenia
Szkolenia okresowe
Kwalifikacja wstępna
ADR
CPC
Inne
Galeria
Samochody szkoleniowe
Plac manewrowy
Sala wykładowa
Inne
Kontakt
Test online
информация
Test online na Kwalifikację Wstępną - część ogólna
Losowanych jest
20
pytań, możliwych błedów
4
!
1. Co kierowca samochodu ciężarowego powinien brać pod uwagę, jeśli zamierza zmienić bieg na wyższy?
a)
Głównie własne upodobania oraz własne doświadczenie w zakresie kierowania samochodem ciężarowym.
b)
Przede wszystkim rodzaj drogi, po której ruch się odbywa
c)
Charakterystykę momentu obrotowego danego silnika.
2. Jak nazywana jest zdolność silnika do samoczynnego dostosowywania się prędkości obrotowej do obciążenia?
a)
Elastyczność.
b)
Szybkobieżność.
c)
Fading.
3. Do czego służy dźwignia wskazana na fotografii?
a)
Do regulacji prędkości pracy wycieraczek szyby przedniej.
b)
Do aktywacji zwalniacza.
c)
Wyłącznie do obsługi tempomatu.
4. Czy zbyt niska ilość powietrza w układzie pneumatycznym, może mieć wpływ na działanie głównego układu hamulcowego w samochodzie ciężarowym?
a)
Nie, ilość powietrza ma znaczenie tylko dla prawidłowej pracy zawieszenia pneumatycznego.
b)
Tak, może to spowodować spadek skuteczności działania hamulców.
c)
Tak, ale tylko jeśli włączy się sygnał dźwiękowy ostrzegający o uszkodzeniu układu pneumatycznego oraz zapali się lampka ostrzegawcza na tablicy wskaźników.
5. Czym jest hamulec dekompresyjny?
a)
Jest to rodzaj głównego hamulca pneumatycznego w samochodzie ciężarowym.
b)
Jest to hamulec silnikowy.
c)
Jest to rodzaj retardera hydrodynamicznego.
6. Jak często podmiot wykonujący przewozy drogowe powinien pobierać dane z karty kierowcy?
a)
Co najmniej raz na tydzień.
b)
Przed każdym wyjazdem z bazy.
c)
Co najmniej raz na 28 dni.
7. Czy przedsiębiorca może zatrudnić kierowcę do wykonywania przewozów drogowych pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii C i C+E który ma ukończone 18 lat?
a)
Tak, pod warunkiem, że uzyskał odpowiednią kwalifikację wstępną.
b)
Nie, bo kierowca musi mieć ukończone 21 lat.
c)
Tak, ale tylko w przypadku zgody właściwego Urzędu Pracy.
8. Kto prowadzi ewidencję czasu pracy przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy drogowe?
a)
Przepisy nie wymagają prowadzenia takiej ewidencji.
b)
Ewidencję taką można prowadzić tylko dobrowolnie, ponieważ kierowców takich dotyczą tylko normy w zakresie czasu prowadzenia pojazdów.
c)
Ten przedsiębiorca.
9. Jaka ilość wypadków drogowych, ma miejsce z powodu niewłaściwego stanu technicznego pojazdów (wg danych statystycznych Policji)?
a)
Powyżej 1000.
b)
Około 500.
c)
Poniżej 100.
10. Który z elementów jazdy, kierowca samochodu ciężarowego musi brać pod uwagę podczas jazdy w korku?
a)
Konieczność zachowania odstępu od pojazdu poprzedzającego minimum 5 m podczas zatrzymania – zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
b)
Możliwość zajeżdżania drogi przez kierujących mniejszymi pojazdami.
c)
Konieczność ciągłego używania sygnału dźwiękowego, co może dodatkowo rozpraszać uwagę.
11. Czy kierowca poruszający się w Strefie Schengen, ma prawo do przewozu w celach zarobkowych towarów akcyzowych w większych ilościach, które stanowią jego własność i nie należą do przewoźnika?
a)
Tak, o ile prowadzi działalność gospodarczą w zakresie przesyłek kurierskich.
b)
Tak, jeśli posiada zgodę przewoźnika na tego typu działalność dodatkową.
c)
Nie, jest to zabronione.
12. Czy osoba figurująca w systemie SIS jako stanowiąca zagrożenie dla porządku publicznego, może wjechać bez żadnych ograniczeń na terytorium Strefy Schengen?
a)
Tak, jeśli posiada ważny paszport lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem.
b)
Nie.
c)
Tak, pod warunkiem, że przez Strefę Schengen jedzie „tranzytem”.
13. Czy niska aktywność ruchowa kierowcy samochodu ciężarowego, może zwiększać ryzyko zaistnienia chorób układu krążenia?
a)
Nie, duża ilość ruchu może zwiększać ryzyko chorób układu krążenia z uwagi na nadmierny wysiłek.
b)
Tak, może być to czynnik sprzyjający powstawaniu chorób układu krążenia.
c)
Tak, jednak tylko w połączeniu z innymi negatywnymi czynnikami np. otyłością lub nałogiem palenia tytoniu.
14. Jak powinien zachować się kierowca samochodu ciężarowego, który odczuwa zmęczenie?
a)
Powinien przede wszystkim zawsze otworzyć okno i wypić napój energetyczny.
b)
Powinien zatrzymać się, wykonać kilka energicznych ćwiczeń gimnastycznych lub w razie potrzeby przespać się.
c)
Wystarczy, jeśli zmniejszy prędkość i uchyli okno, jeżeli do końca trasy pozostała mu niewielka odległość.
15. Co może powodować tak zwany „efekt sedatywny”?
a)
Poczucie senności oraz wyczerpania.
b)
Poczucie pragnienia.
c)
Poczucie pobudzenia.
16. Czy wszyscy kierowcy będą jednakowo sprawnie kierowali samochodem ciężarowym we wczesnych godzinach rannych?
a)
Tak, rano jest się bardziej wypoczętym.
b)
Nie, rano jeszcze nie jest się wystarczająco rozchodzonym”.
c)
Sprawność kierowania w godzinach porannych może zależeć od stanu zdrowia, wieku kierowcy oraz jego predyspozycji psychofizycznych.
17. Który z wymienionych elementów należy do obowiązkowego wyposażenia samochodu ciężarowego?
a)
Nóż do przecinania pasów bezpieczeństwa.
b)
Trójkąt ostrzegawczy.
c)
Apteczka.
18. Jak powinien zachować się kierujący samochodem ciężarowym, jeśli poczuje podczas jazdy intensywny zapach spalenizny?
a)
Powinien tylko zmniejszyć prędkość i obserwować czy z pojazdu nie wydobywa się dym.
b)
Powinien kontynuować jazdę dopóki nie widać dymu wydobywającego się z pojazdu.
c)
Powinien jak najszybciej unieruchomić pojazd w bezpiecznym miejscu i zorientować się w sytuacji zagrożenia.
19. Czy policjant nie umundurowany może zatrzymać pojazd w obszarze zabudowanym?
a)
Nie.
b)
Tak.
c)
Tylko, jeśli dysponuje oznakowanym radiowozem.
20. Czy niegrzeczne zachowanie kierowcy podczas załadunku i wyładunku towaru ma wpływ na wizerunek przewoźnika?
a)
Tak, w każdym przypadku.
b)
Nie, jest to obojętne dla wizerunku przewoźnika.
c)
Nie, o ile zachowanie takie jest uzasadnione niewłaściwym zachowaniem osób asystujących przy załadunku lub rozładunku.