Ośrodek Szkolenia Kierowców
Infolinia:
83 342 56 81 / 516 46 46 39
e-mail:
L@stow.pl
O nas
Aktualności
Cennik
Prawo jazdy
Kategoria B
Kategoria C
Kategoria C+E
Jazdy uzupelniające
Profil Kandydata na Kierowcę
Samochody szkoleniowe
Szkolenia
Szkolenia okresowe
Kwalifikacja wstępna
ADR
CPC
Inne
Galeria
Samochody szkoleniowe
Plac manewrowy
Sala wykładowa
Inne
Kontakt
Test online
информация
Test online na Kwalifikację Wstępną - część ogólna
Losowanych jest
20
pytań, możliwych błedów
4
!
1. Czy duże obciążenie pojazdu ma wpływ na zdolność do pokonywania wzniesień?
a)
Tak, ponieważ wówczas zmniejsza się zdolność do pokonywania wzniesień.
b)
Nie ma wpływu, jeśli kierowca dobierze zawczasu odpowiednio niski bieg, a następnie pokona wzniesienie bez jego zmiany.
c)
Nie ma wpływu, jeśli moment obrotowy jednostki napędowej jest wysoki.
2. Czy bardzo wczesna zmiana biegów przy niskich zakresach prędkości obrotowych podczas przyspieszania samochodem ciężarowym z ładunkiem jest prawidłowa?
a)
Tak, ponieważ w ten sposób uzyskuje się niskie spalanie.
b)
Nie, ponieważ taki sposób jazdy nie pozwala wykorzystać optymalnych zakresów pracy jednostki napędowej.
c)
Tak, ponieważ właśnie na tym polega jazda w stylu „eco”
3. Gdzie można sprawdzić, czy granica światła i cienia świateł mijania oraz przeciwmgłowych ustawiona jest prawidłowo?
a)
W każdym miejscu wzrokowo.
b)
Na stacji kontroli pojazdów.
c)
Ustawienie świateł nie podlega okresowej kontroli.
4. W jakiej sytuacji dozwolone jest używanie świateł do jazdy dziennej?
a)
Jedynie, gdy świeci silne słońce.
b)
Od świtu do zmierzchu, w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
c)
Jedynie w godzinach 7.00-17.00 w okresie zimowym.
5. Jaki wpływ na stabilność pojazdu ma podwyższenie jego środka ciężkości?
a)
Powoduje zmniejszenie jego stabilności.
b)
Powoduje zwiększenie jego stabilności.
c)
Nie ma wpływu na zachowanie się pojazdu.
6. Kiedy kierowca, niepodlegający kwalifikacji wstępnej, wykonujący przewozy drogowe, ma obowiązek wykonać badania lekarskie i psychologiczne w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy?
a)
Po ukończeniu pierwszego szkolenia okresowego.
b)
Najpóźniej do chwili ukończenia pierwszego szkolenia okresowego.
c)
Przed ukończeniem pierwszego szkolenia okresowego.
7. Czy czasem pracy kierowcy jest nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem towaru?
a)
Tak, ale tylko w przypadku, kiedy kierowca sam wykonuje załadunek i rozładunek.
b)
Tak.
c)
Nie, bo kierowca tylko nadzoruje załadunek.
8. Na czyj wniosek wydawana jest karta kierowcy?
a)
Wyłącznie kierowcy jest uprawnionego do złożenia wniosku.
b)
Kierowcy lub właściciela przedsiębiorstwa transportowego na rzecz którego kierowca wykonuje pracę.
c)
Dowolna osoba z rodziny kierowcy.
9. Czy stwierdzenie „liczba wypadków drogowych wzrasta wraz z pogarszaniem się warunków atmosferycznych na drodze” jest prawdziwe?
a)
Nie.
b)
Tak.
c)
Tak – dotyczy to zwłaszcza silnych opadów deszczu, śniegu oraz oblodzenia jezdni.
10. O czym musi wiedzieć kierowca samochodu ciężarowego, który nie zachowuje bezpiecznego odstępu od pojazdu poprzedzającego?
a)
O tym, że najechanie na mniejszy pojazd z nawet niewielka prędkością może prowadzić do tragicznych konsekwencji.
b)
O niczym, ponieważ pneumatyczny układ hamulcowy samochodów ciężarowych jest znacznie bardziej skuteczny niż hydrauliczny stosowany w samochodach osobowych.
c)
Jedynie o ryzyku zatrzymania przez Policje i nałożenia mandatu karnego.
11. Czy kierowca może być kontrolowany przez służby celne na terytorium danego kraju?
a)
Tak, ale tylko w obecności Policji.
b)
Nie.
c)
Tak.
12. Czy wejście kraju do strefy Schengen oznacza, że przemyt zniknie?
a)
Nie, ponieważ nie ma wolnego obrotu towarów akcyzowych.
b)
Tak, ponieważ skasowano limity na przewozy towarów akcyzowych.
c)
Tak, ponieważ nie istnieją granice wewnętrzne w krajach strefy Schengen.
13. Czy kierowca w sytuacji zagrożenia przez agresora swojego bezpieczeństwa może skorzystać z pomocy Policji lub ITD?
a)
Tak.
b)
Jeśli sytuacja ma miejsce poza obszarem zabudowanym, organem uprawnionym do pomocy jest jedynie Policja.
c)
Tak, ale wyłącznie w przypadku jeśli agresor jest uzbrojony lub istnieje zagrożenie życia.
14. Czy niska aktywność ruchowa kierowcy samochodu ciężarowego, może zwiększać ryzyko zaistnienia chorób układu krążenia?
a)
Nie, duża ilość ruchu może zwiększać ryzyko chorób układu krążenia z uwagi na nadmierny wysiłek.
b)
Tak, może być to czynnik sprzyjający powstawaniu chorób układu krążenia.
c)
Tak, jednak tylko w połączeniu z innymi negatywnymi czynnikami np. otyłością lub nałogiem palenia tytoniu.
15. Jak szybko będzie się męczyła osoba, która ma większą wrażliwość na bodźce?
a)
Tak samo szybko, jak ta, która ma wrażliwość przeciętną.
b)
Szybciej, niż osoba o wrażliwości przeciętnej.
c)
Wolniej niż osoba o wrażliwości przeciętnej.
16. Przy jakiej zawartości alkoholu we krwi występują zaburzenia sprawności ruchowej, nadmierna pobudliwość i gadatliwość, a także błędna ocena własnych możliwości?
a)
0,3-0,5 promila.
b)
0,5-0,7 promila.
c)
0,7-2,0 promila.
17. Na czym polega pierwsza pomoc przy oparzeniu skóry?
a)
Na przemyciu rany spirytusem.
b)
Na posmarowaniu rany tłustym kremem.
c)
Na schłodzeniu miejsca oparzenia zimną wodą.
18. Czy kierowca uczestniczący w wypadku drogowym jest zobowiązany do podania swoich danych personalnych oraz danych dotyczących zakładu ubezpieczeń, z którym zawarta jest umowa OC na żądanie innej osoby uczestniczącej w wypadku?
a)
Prawo nie przewiduje takiego obowiązku.
b)
Tak, zawsze.
c)
Tylko w przypadku, jeżeli ta osoba odniosła obrażenia.
19. Co jest celem konserwacji pojazdu?
a)
Przedłużenie żywotności podzespołów i zmniejszenie kosztów eksploatacji.
b)
Wyłącznie spełnienie zaleceń nałożonych przez producenta w okresie trwania gwarancji technicznej.
c)
Spełnienie wymagań prawnych.
20. Czy na szerokiej trzypasowej drodze jednokierunkowej kierowca samochodu ciężarowego ma prawo zajmować środkowy pas ruchu, jeśli nie wyprzedza innego pojazdu, a wszystkie pasy ruchu służą do jazdy na wprost?
a)
Tak, ponieważ ułatwia to kierowanie samochodem ciężarowym – zwłaszcza obciążonym ładunkiem.
b)
Nie, takie zachowanie jest niezgodne z zasadami ruchu drogowego.
c)
Tak, ale wyłącznie gdy kierowca jedzie za innym samochodem ciężarowym.